Η επιστολή έχει ως εξής:
ΘΕΜΑ:
Τροποποίηση ΚΥΑ εγκατάστασης, συντήρησης, λειτουργίας και ασφάλειας ανελκυστήρων
Αξιότιμοι κύριοι,
στών ανελκυστήρων.
1. Στο σύνολο του σχεδίου της ΚΥΑ οφείλουν να περιγράφονται πέραν του διαχειριστή/εκπροσώπου/ιδιοκτήτη/ενοίκου, εγκαταστάτη και συντηρητή οπωσδήποτε και οι ρόλοιμελετητή-επιβλέποντα.
2. Η εγκατάσταση ανελκυστήρα είναι μηχανολογική και ηλεκτρολογική εγκατάσταση με πολύπλοκα στοιχεία αυτοματισμών. Βάσει του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου (βασικός νόμος 6422/1934 περί όρων άσκησης επαγγέλματος Μηχανολόγου-Ηλεκτρολόγου Μηχανικού και Ναυπηγού), η εγκατάσταση εντάσσεται σαφώς στις μη απλές εγκαταστάσεις. Ως εκ τούτου αποτελεί αποκλειστικά δικαίωμα Μηχανολόγου, Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ως προς τη μελέτη και επίβλεψη και με δικαίωμα ως προς εγκατάσταση και συντήρηση.
3. Στο σύνολο του σχεδίου της ΚΥΑ αναφέρονται οι όροι μηχανολογικό και ηλεκτρολογικό σχέδιο. Ένα μηχανολογικό και ένα ηλεκτρολογικό σχέδιο δεν μπορεί να υπάρχει από μόνο του, είναι συνοδευτικό της μελέτης και δεν μπορεί από μόνο του να την υποκαταστήσει. Η ηλεκτρολογική και
η μηχανολογική μελέτη είναι απαραίτητη σε κάθε ηλεκτρομηχανολογική εγκατάσταση πόσο μάλλον σε αυτή του ανελκυστήρα η οποία είναι μη απλή ηλεκτρομηχανολογική εγκατάσταση.
4. Μεταφέροντας την εμπειρία των μελών μας, σας γνωρίζουμε ότι στις περισσότερες περιπτώσεις, η μελέτη ανελκυστήρα η οποία υποβάλλεται και εγκρίνεται για την έκδοση της Οικοδομικής Άδειας από την αρμόδια Πολεοδομία, είναι διαφορετική από την μελέτη ανελκυστήρα που υποβάλλεται
στην αρμόδια Διεύθυνση Ανάπτυξης, στην φάση της αδειοδότησης του εγκατεστημένου ανελκυστήρα. Το αποτέλεσμα είναι, ότι για τον ίδιο ανελκυστήρα υπάρχουν δύο διαφορετικές εγκεκριμένες μελέτες. Οι Διευθύνσεις Ανάπτυξης
θα πρέπει να απαιτούν για την αδειοδότηση των ανελκυστήρων την υποβολή και της εγκεκριμένης από την Πολεοδομία μελέτη και να διαπιστώνουν ότι ταυτίζονται.
ανελκυστήρων. Ειδικά για μονοκατοικίες θα μπορούσε να υπάρξει μεγαλύτερο εύρος χρόνου.
6. Σχετικά με τα συνεργεία συντήρησης θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να ελέγχεται η επάρκειά τους και η παρουσία του υπευθύνου συντηρητή κάθε συνεργείου.
7. Σχετικά με την λειτουργία αμφίδρομης επικοινωνίας του θαλάμου του ανελκυστήρα με υπηρεσία άμεσης βοήθειας, αυτή η Υπηρεσία θα πρέπει να είναι αποκλειστικά η Πυροσβεστική Υπηρεσία η οποία οφείλει να οργανωθεί αντίστοιχα. Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να επιβληθεί «συνδρομή» στα κτίρια για την επικοινωνία με άλλες υπηρεσίες.
Με εκτίμηση,
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Θόδωρος Παπαδόπουλος
Ο Γενικός Γραμματέας Τάσος Ευσταθίου